Fadderbarn och Picasa 3

Tjolahopp allihopa! :D
Då var det skola igen, men måndagen har varit riktigt enkel! Data, idrott, engelska, drama och teknik. När jag kom hem åt jag lite mellis, kollade lite på TV och upptäckte att det hade kommit ett kuvert från SOS-barnbyar där vi ska få ett fadderbarn! Brevet var till pappa så när han kom hem frågade jag om jag fick öppna och det fick jag. Gissa vad som fanns i det! Fakta om vårat fadderbarn! Jag hade längtat jätte mycket efter att få veta hur det såg ut, om det var en tjej eller kille, var den bodde osv. Och i brevet fanns det en bild på en supersöt kille på 8 år som bodde någonstans i afrika i en av SOS barnbyar! Jag vart så himmla glad! Det känns så bra att hjälpa andra som har det svårt när man har det så bra själv! Så jag ska ta och försöka skriva ett engelskt brev till mitt fadderbarn så snart jag hinner och jag vet vart man ska skicka det och så.
I alla fall, läxorna är inte så många denna vecka och de som är är gjorda. Jag sitter nu och försöker fixa och trixa lite med det nya programet jag laddat ned, Picasa 3. Julia berättade om det och det är faktiskt bra (även om jag nu inte fattar så mkt, Hehe..) . Det jag inte fattar är hur man sparar och hur man får text.. hmm.. nu tycker nog folk att jag är dum i huvudet, haha :P Jag får försöka lite till nu. Vi får se om jag skriver nått mer innan jag ska sova men annars får ni höra mer av mig imorgon! :D


Picasa



Ha det bra! Kram /Ellen

Ps. Glöm inte att komentera inlägg jag skriver! :D


Kommentarer
Postat av: Erika

Har också Picasa 3 hemma .. Det är ganska bra faktiskt :) <3

2009-03-02 @ 20:37:47
URL: http://eejrika.blogg.se/
Postat av: Mina

Jätte fin blogg Ellen , jag gillar din header. Skulle också vilja göra det men mina föreldrar tycker att jag visar mig för mkt då. Tack för kommentaren!<3<3

2009-03-03 @ 16:11:33
URL: http://forevermeandyou.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag kan hjälpa dej någon gång. Bra att det är gratis va? ;) Till skillnad från Photoshop som jag också har, fattar ungefär 3 % :P Plus att det är dyrt. Picasa har bättre och lättare instruktioner ;) <3

LOVE YA.

2009-03-04 @ 15:23:06
URL: http://fashionbyjulia.blogg.se/

Skriv dina tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0